אבחונים ובדיקות קשב

האם ילדך או את/ה מרגישים שאתם לא ממצים יכולות בלימודים? אם כן – אולי כדאי לחשוב על אבחונים …

אבחון הוא תהליך, שבמסגרתו מנסה איש מקצוע לאתר ולסווג לקויות או קשיים אצל האדם הנבדק. אבחון של קשיי למידה בודק יכולות קוגניטיביות וכישורי למידה, קריאה כתיבה זיכרון והתארגנות.  האבחון נועד לסייע באיתור הסיבות לכשלים לימודיים, ולאפשר ללומד למצות את יכולותיו הלימודיות ובבניית תוכנית לימודית מותאמת או שיפורה.

 

שיטת אירלן עושה שימוש במסנני צבע, המותאמים אישית, כדי לפתור בעיות הקשורות לעיבוד החזותי. בעיות  של קריאה, למידה, קשב וריכוז, תפיסת עומק, רגישות לאור, מיגרנות וכאבי ראש.  מטרת השימוש במסננים אלו היא להפחית או להעלים לחלוטין את קשיים בעיבוד החזותי ולצמצם במידה רבה את הרגישות הרבה לאור.  להמשך קריאה…

אבחון דידקטי הוא תהליך שמתבצע מול מאבחן אשר מוסמך על ידי משרד החינוך בדרך כלל במטרה לאבחן קשיים לימודיים שונים. האבחון משמש בסיס לבדיקת התכנית הלימודית של התלמיד וכן למתן התאמות. להמשך קריאה…

בדיקת מוקסו

אבחון פסיכו דידקטי

אבחון פסיכו דידקטי, נועד לבחון את הקשיים אשר ילדכם חווה במסגרת הלימודים ולהצביע האם קשיים אלה נובעים רק מקשיים לימודיים או גם רגשיים. או במילים אחרות הינה אבחנה מבדלת בין קשיים ללקויות למידה. גם מבחן זה מאפשר הקלות.  להמשך קריאה..

אבחון דידקטי הוא תהליך שמתבצע מול מאבחן אשר מוסמך על ידי משרד החינוך בדרך כלל במטרה לאבחן קשיים לימודיים שונים. האבחון משמש בסיס לבדיקת התכנית הלימודית של התלמיד וכן למתן התאמות בבחינות והוא מוכר לשלוש שנים. להמשך קריאה…

אבחון Moxo" הינה שיטה מדעית לבדיקת התסמינים המרכזיים של הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים, בני נוער ומבוגרים. מדובר בבדיקה ממוחשבת, המשקפת בצורה ישירה ואובייקטיבית את יכולות הקשב והריכוז של הנבחן על פני 4 מדדים עיקריים: קשב, תזמון, אימפולסיביות והיפראקרטיביות. להמשך קריאה…

ורד יהב - מאבחנת מוסמכת

ורד יהב, מקימת מרכז יהבים,  בעלת M.A  בייעוץ חינוכי, מאבחנת מוסמכת ומומחית לאבחון וטיפול בשיטת אירלן. ורד בעלת ותק של 26 שנים בתחום הייעוץ החינוכי (MA בייעוץ חינוכי מהאוניברסיטה העברית) ומעבירה סדנאות להורים וילדים בנושאים של כישורים חברתיים  והתמודדות עם ילדים בעלי הפרעות קשב.

 

האם אתה זקוק לאבחון ?

לעתים קרובות מתעורר הצורך באבחון כאשר מתגלים קשיים לימודיים, או הישגים נמוכים כתוצאה מלקויות למידה, או שחושבים שיתכן שיש לתלמיד קשיי קשב וריכוז.
למשל: אם הילד בכיתה ב’ ועדיין לא יודע לקרוא, אם התלמיד בכיתה ה’ ועדיין כותב בשגיאות, אם הוא בכיתה י’ ומתקשה לסיים מבחנים בזמן שהוקצב לו אז… כדאי לפנות לאבחון. כאשר הילד נמצא במסגרת בית ספרית, יועצת בית הספר או המורים יכולים להעלות את החשד לקיומן של לקויות למידה.

 

עברנו אבחון – עכשיו מה עושים ?

לאחר האבחון ניתן לקבל התאמות, הקלות שונות לקידום הלמידה וגם הקלות בבחינות כמו הקראת הבחינה, שימוש במחשבון וכדומה. ניתן להשתמש בהוראה מתקנת על מנת לקדם את התלמיד. הוראה מתקנת היא למעשה למידה שמכוונת לפי צרכיו האישיים של התלמיד ותיקון של שגיאותיו הייחודיות במטרה להביא אותו לרמת כלל הכיתה.

מגוון הפתרונות הקיימים ביהבים:

שיעורי הוראה מתקנת

√ שיעורי אסטרטגיות למידה ואימון אישי

√ קבוצות מוכנות לכיתה א’

√ סיוע פרטני וקבוצתי במגוון מקצועות לימוד

√ קבוצות כישורים חברתיים והעצמה אישית

√ טיפול רגשי והדרכת הורים

מה ההבדל בין אבחון דידקטי לאבחון פסיכודידקטי ?

אבחון פסיכודידקטי הוא אבחון משולב שבודק גם קשיים לימודיים להיתכנות של לקויות למידה וגם צדדים רגשיים ונפשיים של הנבדק. מטרת האבחון המשולב (פסיכו דידקטי), הינה אבחנה מבדלת בין קשיים ללקויות למידה: האבחון הפסיכולוגי כולל הערכת מנת משכל, והערכה כללית של התחום הרגשי. במקרים מסוימים, האבחון חיוני לקבלת התאמות בדרכי היבחנות עפ”י דרישות משרד החינוך.

נוסף על כך, האבחון כולל הערכה נוירו-קוגניטיבית ואבחון דידקטי מלא, כולל באנגלית ובמתמטיקה.

 בסוף האבחון ישנן המלצות להורים ולהוראה מתקנת, ואף להתאמות במבחנים כולל למבחנים בע”פ ולמבחן מותאם, כאשר יש בכך צורך.

אבחונים ובדיקות במרכז יהבים

ביהבים מקיימים אבחונים דידקטיים, פסיכולוגיים ופסיכודידקטיים, לפי הצורך.

בנוסף לכך, מקיימים בדיקות קשב (מוקסו – moxo) ובדיקת אירלן.

2013 © כל הזכויות שמורות לורד ואמיר יהב - מרכז לימודי יהבים
שינוי גודל פונט