מדריכים להורים

זמן לתשובות

חוברות ההדרכה של משרד החינוך נכתבו במטרה לסייע ולספק מידע חשוב בנושא של תלמידים על הפרעות קשב וריכוז.

 

"המדריך "סולמות וחבלים" נכתב במשרד החינוך במטרה לסייע בידיכם, ההורים, להבין את התופעה, ולדאוג לכך שילדכם יאובחן
ויטופל כראוי. הבית ובית-הספר הם המוסדות החשובים ביותר לסיוע לילד במימוש יכולותיו. חשוב שהתקשורת בין שני מוסדות אלו תהיה פתוחה, כנה ואוהדת. רק שיתוף פעולה יאפשר לילד לבטא את יכולותיו האמיתיות ולפתח דימוי עצמי ולרכוש מיומנויות חברתיות הולמות.

 

"אם מישהו היה אומר לי" – חוברת של משרד החינוך נועדה לסייע לכם בהעצמת במעבר מהשאלה 'מה לא בסדר עם הילד?' לשאלה 'איך אני כהורה לילד עם הפרעות קשב וריכוז יכול להתבונן כל יום מחדש בילד שלי מעבר להגדרה המאבחנת אותו כבעל הפרעות קשב וריכוז?'

חוברת זו מרחיבה את הידע שלכם על מהי הפרעת הקשב ואיך היא באה לידי ביטוי בתחומי החיים ועל רצף הגילים, מהם תהליכי האבחון, מהן דרכי הטיפול, מה מקומם של ההורים כרשת תמיכה וביטחון, איזה ארגז כלים ניתן לפתח ומהו הקשר המיטבי עם בית הספר. המחקר המצטבר בשנים האחרונות
מחזק את הדעה בדבר התרומה הייחודית של מעורבות ההורים והשפעתה על הישגים לימודיים, על הסתגלות חברתית, על העלאת הדימוי העצמי ועל תפקוד התלמידים בבית הספר. חוברת זו מנסה לענות על השאלה איך מחזקים את אמונתם של הילדים בכוח שלהם להתמודד ואיך מוציאים את
מקורות הכוח הזה לאור.

 

 

 

2013 © כל הזכויות שמורות לורד ואמיר יהב - מרכז לימודי יהבים
שינוי גודל פונט