סודות ההצלחה שלנו: איך מטפחים מוטיבציה אצל תלמידים?

איך לטפח מוטיבציה

מוטיבציה וסופרמן -מה הקשר?

איך מטפחים מוטיבציה אצל תלמידים?

בפוסטים הקודמים הסברתי מה הקשר בין מוטיבציה ללמוד והישגים. נשאלת השאלה איך בעצם אפשר לטפח מוטיבציה אצל תלמידים?
במחקר שנערך בקרב 294 תלמידים ו-114 מורים מגן ועד כתה ו' מ-31 בתי-ספר בצפון ארה"ב נמצא כי הישג קודם וכישורים בינאישיים משפיעים על מוטיבציה שבתורה, משפיעה על כישורי למידה ומעורבות אלו, מובילים לקידום ההישגים הלימודיים (DiPerna, Volpe, & Elliott, 2002).

מה זה אומר לטפח מוטיבציה?

מה שאני חושבת על עצמי, מה שאני יודעת על ההישגים הקודמים שלי ועל הכישורים הבינאישיים –החברתיים שלי, ישפיע על המוטיבציה שלי ללמוד.
אם אני אהיה במקום שמטפח את האישיות שלי, שם דגש על הכישורים החברתיים שלי, סביר להניח שאצליח לקבל גם מוטיבציה ללמוד. למידה בקבוצות קטנות למשל, נותנת סביבה חברתית מבוקרת יותר, שבה האינטראקציות החברתיות מוגנות ונעימות יותר מאשר בקבוצות גדולות. קשר אישי חם בין מורה לתלמיד יקדם את התפיסה החיובית של התלמיד לגבי עצמו ולגבי היכולת שלו להצליח וע"י כך יגביר את המוטיבציה שלו.
גורם נוסף שמשפיע באופן ישיר ומשמעותי הוא גורם ההצלחה-ככל שאצליח יותר-כך תגדל המוטיבציה שלי להמשיך.

בפוסט הבא אני אעבור להסביר קצת יותר על פגישות ייעוץ לקראת לימודים: למה זה חשוב, מה כדאי להבין בפגישת ייעוץ ועוד.

סגור לתגובות.

 

2013 © כל הזכויות שמורות לורד ואמיר יהב - מרכז לימודי יהבים
שינוי גודל פונט