האימון האינטגרטיבי בנוי על התפיסה שכל ילד או אדם יכולים להשתנות בהתאם לשימוש נכון בכלים הבסיסיים של: 

 

  • כוונה
  • רגש
  • שכל
  • מחשבה
  • דיבור
  • מעשה

האימון האינטגרטיבי הוא תהליך ליווי קצר המאפשר בניין של תפיסת עולם חדשה לילד ותפיסה  גמישה של ה “אני”.  הוא מלמד את הילד להתמודד ולתקן הקשיים באמצעות כלים הנמצאים בתוכו ומשפיעים על אופן תפקודו בחיי היומיום.

 

הילד מקבל חזרה את המושכות ליצירת מציאות חיים חדשה, ביטחון, חיוניות ואמונה בעצמו, מה שמאפשר לו מודעות לכוחו, מי הוא ומה יכולת ההשפעה שלו על תודעתו ומכאן על כל היבטי חייו. הוא ילמד, יחווה ויתנסה בכך ששימוש בכוונה אחרת- ישפיע לו על המציאות.

 

הילד ילמד שכאשר הוא מנהל את מחשבותיו, מרגיש את רגשותיו, מנהל את התקשורת שלו עם סביבתו, עושה את מעשיו עם מודעות ונוכחות פנימית ועם ארגון פנימי משלו או אז הוא ממשש נוגע במהותו, בתחנת הדלק הפנימית שלו: הוא יותר חיובי, נינוח, חש את חוזקותיו ויכולותיו, מנווט את עצמו בתוך הקשיים, מרגיש את הרצון שלו  ואז הניסים מתחילים להתרחש. הניצוץ יוצא ביתר שאת.

 

 

בדרך כלל האימון יתמקד בשלושה פרמטרים עיקריים :

 

  • מחשבות של הילד (שלא "יירד" על עצמו, ביקורתיות, חוסר סדר פנימי)
  • אופן הדיבור (תקשורת עם הסביבה, שפת גוף וכו)
  • מעשים ופעולות פרקטיות כדי לשנות "תדר".

 

 

הילד לומד להיות זה המניע את עולמו, במקום להיות קורבן של העולם שלו.  ההנעה נעשית ע"י הנהגת מחשבה, דיבור ומעשה, באמצעות תרגילים ומעשים שונים. באמצעות האימון ניתן  לזהות את ה"חסימות" ובאמצעות תרגילים שונים הילד ילמד להיפרד מדפוסי חשיבה, רגש, דיבור, התנהגות- מעשה אשר מקשים עליו .

במסגרת תהליך האימון עובדים עם כל מאומן באופן פרטני על פי צרכיו ומטפלים בפרמטרים הבאים.

 

  • ארגון ושיטתיות שכלית,
  • מיומנויות של קשר בין אישי,
  • מיומנויות של דיבור פנימי בעל ערך כדי לשפר ביטחון ודימוי עצמי,
  • רגשות על התנהגויות שונות שמקדמות אותו להשגת המטרה.

2013 © כל הזכויות שמורות לורד ואמיר יהב - מרכז לימודי יהבים
שינוי גודל פונט