מכון יהבים – המקום שלכם להטמעת אסטרטגיות למידה

למה יהבים? במכון תמצאו צוות מקצועי,  בעל ניסיון והכשרה, שאוהב ללמד ואוהב תלמידים. הדבר ניכר בקשר שנוצר עם התלמידים, בהתמדה שלהם, בהגעה לשיעורים,  ובהתקדמות בבית הספר. 

 

אסטרטגיות למידה עוסקות באיך ללמד אותנו ללמוד, קרי, מתייחסות לכל הכלים ודרכי הפעולה אותן מאמץ התלמיד במטרה להבין וללמוד – לא מדובר רק על ילדים. הנחלת הרגלים נכונים מילדות היא כמובן האידיאל אבל רכישת הרגלי למידה נכונים היא נכס משמעותי גם להמון מבוגרים אשר לומדים לתואר אקדמי, לתעודה מקצועית או אפילו אוטודידקטים במגוון תחומים.

הקניית אסטרטגיות למידה – מיהו קהל היעד ?

נהוג לחשוב שהקניית אסטרטגיות למידה היא תהליך שמיועד לילדים או מבוגרים עם הפרעות קשב וריכוז, ואכן זה תורם להם מאוד ועוסק בדיוק בחיזוק החולשות שהפרעות קשב וריכוז מייצרות, אבל אצל כל אחד מאיתנו קיימות חולשות כאלו או אחרות ברמות שונות, ולכל תלמיד או סטודנט תהליך למידת אסטרטגיות למידה יכול לעזור. 

 

במיוחד כיום, כשעומס המטלות והאינפורמציה הם נחלת הכלל, ללמוד איך לעצור רגע כדי להפנים ולברור את הרצוי מתוך עודף המידע, זו כבר לא יכולת מובנת מאליה.

העולם בו אנו חיים מתפתח, מתחדש ומשתכלל במהירות עצומה כל הזמן. הרגלים והתנהגויות שהיו נכונים בעבר הולכים והופכים לפחות רלוונטיים – ויכולות הלמידה שלנו הן דוגמא מצוינת לכך. 

 

משך ורמת הריכוז של כולנו, מבוגרים וילדים, הולכים ויורדים, ושיטות הלימוד המונהגות בבתי הספר ובמוסדות האקדמיים מתבררות כפחות ופחות יעילות. תחום חינוכי שנקרא אסטרטגיות למידה תופס תאוצה בכל העולם, וגם כאן בארץ הוא הולך ומתרחב.

לקבלת מידע נוסף,
השאירו פרטיכם בטופס
או התקשרו ל 072-3308518










אסטרטגיות למידה – מה בעצם לומדים כאן?

המטרה של מורה לאסטרטגיות למידה היא לקחת את התלמיד – ילד או בוגר – להבין מה כרגע החולשות ולצדן החוזקות שלו בתחום הלמידה, וללמד אותו להשתמש בחוזקות ולחזק את החולשות. החשיבה היא לטווח ארוך ולא רק לימוד נקודתי של אסטרטגיות למידה למבחן, אם כי כמובן זה חלק בלתי נפרד מהכלים שהתלמיד מקבל.

אותם כלים שנלמדים בתהליך הקניית אסטרטגיות למידה הם למשל:

  • ניהול זמן – לא רק לקראת מבחן אלא לאורך כל תקופת הלימודים, בשגרת היומיום ובתקופות עמוסות יותר כמו תקופות מבחנים.
  • פיתוח הזיכרון – לכל אחד מנגנוני זיכרון אחרים, בתהליך הלמידה מזהים ומחזקים אותם כדי לייעל את השמירה בזיכרון ואת השליפה ממנו.
  • הבנת הנקרא – איך לקרוא טקסט ולעשות סדר באינפורמציה שהוא מכיל, איך להוציא ממנו את העיקר ולוותר על הטפל.
  • ביטוי והתנסחות בכתב ובעל פה.

2013 © כל הזכויות שמורות לורד ואמיר יהב - מרכז לימודי יהבים
שינוי גודל פונט