לחשוב מחוץ לקופסא וללמוד אחרת

תלמידים לאקסטרני

תלמידים לאקסטרני

שיר, כיתה יא, למדה בשלוש מסגרות חינוכיות (שני תיכונים ופנימיה), אך לא מצאה את מקומה באף אחת מהן. בכל אחת מהן הגדירו אותה כתלמידה בעלת "פוטנציאל בלתי מנוצל", תלמידה פטפטנית ומלאת חיים, פופולארית בקרב התלמידים ואהודה על המורים – אך ללא הצלחה במבחנים של בית הספר או במבחני הבגרות.

 

תום, בוגר י"ב, החליט לשפר עד הצבא ציונים באנגלית, בהיסטוריה ובמתמטיקה, ולהשלים את כולם במועד החורף. לדבריו, הוא לא היה רציני בכיתות י'-יא', ורק ב-יב' התחיל להתייחס ברצינות לציונים. כעת יש לו מוטיבציה גבוהה ללמידה.

 

אריאל, בוגר צבא, רוצה להתקבל ללימודי הנדסה וצריך לשפר את רמת המתמטיקה, האנגלית ולהשלים פיזיקה. הוא מעדיף לעשות זאת במסגרת קטנה עם גמישות בשעות הלמידה, כך שיוכל גם לעבוד.

 

מה המשותף?

שלושתם לומדים במסגרת אקסטרנית במרכז לימודי יהבים, ומצליחים להשיג את המטרות שהציבו לעצמם, בין אם זו מטרה של השגת תעודת בגרות, שיפור ציונים או שיפור בהרכב הבגרות למטרת לימודים גבוהים.

הלימודים האקסטרניים ביהבים מתקיימים בבית פרטי, במסגרת אישית, מלווה ותומכת. קבוצות הלמידה הן עד 6-7 תלמידים, והמורים המלמדים הינם בעלי ניסיון בהגשה לבגרות ובעבודה בהוראה מותאמת. הלימודים מתקיימים בבקרים. אופן הלמידה הוא סמסטריאלי – ניגשים לבגרויות במועדי חורף וקיץ, כאשר כל קורס נלמד במהלך סמסטר אחד. רוב התלמידים לומדים בין שלושה לחמישה קורסים בסמסטר, ומגיעים ליהבים בין ארבעה-לחמישה ימים בשבוע.

חלק מן התלמידים זכאים להבחן עם התאמות שונות, ומקבלים את מלוא העזרה וההנחיה כיצד לפנות ולקבל זאת מן האגף האקסטרני. התאמות אלה גם נלקחות בחשבון במהלך הלמידה והמבחנים השוטפים ביהבים. במקרים בהם החלטת הועדה לא נראית סבירה, אנחנו מנחים את התלמידים כיצד להגיש ערעור, על-מנת לקבל את ההתאמות הרלבנטיות בכל-זאת.

לימודים אקסטרנים מאפשרים לתלמידים להבחן בבחינות בגרות ולקבל תעודת בגרות ממשרד החינוך, ללא ציון שנתי ("ציון מגן" כפי שכונה פעם). משמעות הדבר היא, כי ציון המבחן הוא הציון הסופי, בלי שקלול של ציון בית ספרי. עובדה זו היא משמעותית במיוחד עבור תלמידים אשר לא ממצים את יכולתם בבית הספר מסיבות שונות, ומגלים שבכל מבחן בגרות הציון השנתי הוריד להם את הציון הסופי לעומת הציון במבחן הבגרות.

שיעורי ההצלחה ביהבים הינם גבוהים, כאשר הצלחה היא בראש ובראשונה לקבל זכאות לתעודת בגרות, ולעשות זאת עם ציונים הטובים ביותר האפשריים. במקביל, הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות של התלמידים משתפרים, ומאפשרים להם להמשיך הלאה בגאווה ומתוך אמונה שהכל אפשרי!

מנהלת המרכז, ורד יהב, הינה בעלת תואר ראשון במדעי ההתנהגות ותואר שני בייעוץ חינוכי מהאוניברסיטה העברית, ובעלת וותק של עשרים שנים בתחום.

סגור לתגובות.

 

2013 © כל הזכויות שמורות לורד ואמיר יהב - מרכז לימודי יהבים
שינוי גודל פונט