שיעורים פרטיים ליחידים או בקבוצות קטנות - מרכז לימודי רב תחומי יהבים בגדרהיהבים

תגבור לימודי






 

שיעורים פרטיים ניתנים במרכז לימודי יהבים בכל המקצועות ולכל רמות הגיל.

שיעורים פרטיים ניתנים בשעות אחה"צ באופן קבוצתי בשיעור של 60 דקות פעם בשבוע, או באופן פרטני (שיעור פרטי) של 45 דקות.

בניית הקבוצות לוקחת בחשבון את רמת הכיתה בה לומד הילד, רמתו במקצוע הספציפי (ברמת הכיתה או מתחת לרמת הכיתה), ואת יכולתו במקצוע. השיעורים הפרטיים מועברים ע"י מורים מקצועיים, בעלי ניסיון, שניסיונם בעבודה עוזר לתלמידנו להתקדם.

 

צרו אתנו קשר כדי לקבל מידע נוסף.

שיעורים פרטיים קבוצתיים

  • למי מתאים תגבור קבוצתי? כמעט לכולם, חוץ מהתלמידים שזקוקים לתגבור פרטני בגלל אחת הסיבות שנזכרו למעלה.

    היתרונות:

  • עבודה בקבוצה היא חיונית ואינטראקטיבית באופן משמעותי לעומת שיעור פרטני.

  • תלמידים נהנים יותר בקבוצה ואוהבים יותר להגיע לשיעורים פרטיים קבוצתיים.

  • למידת עמיתים – ללמוד אחד מהשני – הוכחה כלמידה משמעותית ופורייה, למידה שנזכרת גם לטווח רחוק.

  • התובנה של התלמיד שלפעמים הוא טוב יותר מאחרים ולפעמים הוא טועה היא חשובה כשיעור לחיים – לא תמיד אנחנו צודקים, ולא תמיד טועים.

  • הקבוצות הן קטנות ואיכותיות, ואנו מקפידים לשלב בהן תלמידים עם צרכים דומים ויכולות דומות.

לפרטים נוספים – ליחצו כאן

למי מיועדים שיעורים פרטיים במסגרת תגבור לימודי?

תגבור לימודי שוטף ותומך לתלמידי בית ספר יסודי, חטיבת-ביניים ותיכון.

שיעורים פרטיים לתלמידי א-ו':
• הוראה מתקנת (פרטנית או בקבוצות קטנות)
• סדנת חיזוק כישורים חברתיים
• סדנת העצמה אישית
• שיעורים בחשבון
• שיעורים באנגלית
• שיעורים במקצועות רבי מלל (ספרות, תנ"ך, שפה)

שיעורים פרטיים לחטיבת ביניים – כיתות ז'-ט':
• אסטרטגיות למידה באופן פרטני או בקבוצות קטנות
• תגבור לימודי במתמטיקה, אנגלית, מדעים ומקצועות רבי-מלל

תגבור למבחני בגרות לתלמידי תיכון וחיילים משוחררים:
לימוד בקבוצות קטנות לפי נושאי הבחינה, תוך כדי הענקת תשומת לב אישית לתלמידים בקבוצה.
לקראת מבחנים, יתקיימו מרתונים מרוכזים.

***קיימת אפשרות גם ללימוד פרטני.  קישור ל – נהלי תגבור לימודי תשע"ח

מהו תגבור פרטני ולמי הוא מתאים?

  • לתלמידים בעלי פערים משמעותיים לעומת רמת הכיתה, שצריכים לעשות כברת דרך כדי להגיע אל רמת הכיתה.

  • תלמידים בעלי הפרעות קשב או ליקויי למידה משמעותיים שמפריעים להם למצות את יכולותיהם כשיש לידם תלמידים נוספים.

  • תלמידים ביישנים, אשר מעדיפים להתחיל ללמוד באופן אישי כדי להרגיש שהם מספיק חזקים לפני שהם מצטרפים לקבוצה.

 

"ליקויי למידה" הם קשיים בלתי צפויים אותם חווה הפרט, ילד/ה או מבוגר/ת, בתחומים ספציפיים כמו קריאה, כתיבה, חשבון, שפה זרה, קשב, זכירה ועוד. הקשיים הם בלתי צפויים ביחס לגילו, השכלתו, רמתו האינטלקטואלית וביצועיו של הפרט בתחומי חיים אחרים. הקשיים הם בלתי צפויים גם מכיוון שרכישה של מיומנויות אלו איננה דורשת כישורים גבוהים או מיוחדים ומרבית האוכלוסייה לא מתקשה ברכישתם במאמץ קל יחסית. הליקויים המוכרים במיוחד הם בתחום הקריאה (דיסלקציה), בתחום הכתיבה והכתיב (דיסגרפיה), בתחום החשבון הבסיסי (דיסקלקוליה) ובתחום הקשב (ADD-Attention Deficit Disorder).

ליקויי למידה בגיל מבוגר זהים לאלו שמאותרים ומטופלים בגילאים צעירים, אך יכולת התיקון של התהליכים המוחיים מסתיימת בתחילת גיל ההתבגרות. בגיל מבוגר ניתן ללמד אסטרטגיות למידה ש"עוקפות" את הקשיים. למשל, ניתן להאזין לחומר המסוכם במקום לקרוא ולסכם.

חוברות ההדרכה של משרד החינוך נכתבו במטרה לסייע ולספק מידע חשוב בנושא של תלמידים על הפרעות קשב וריכוז.

 

“המדריך “סולמות וחבלים נכתב במשרד החינוך במטרה לסייע בידיכם, ההורים, להבין את התופעה, ולדאוג לכך שילדכם יאובחן
ויטופל כראוי. הבית ובית-הספר הם המוסדות החשובים ביותר לסיוע לילד במימוש יכולותיו. חשוב שהתקשורת בין שני מוסדות אלו תהיה פתוחה, כנה ואוהדת. רק שיתוף פעולה יאפשר לילד לבטא את יכולותיו האמיתיות ולפתח דימוי עצמי ולרכוש מיומנויות חברתיות הולמות.

 

אם מישהו היה אומר לי” – חוברת של משרד החינוך נועדה לסייע לכם בהעצמת במעבר מהשאלה ‘מה לא בסדר עם הילד?’ לשאלה ‘איך אני כהורה לילד עם הפרעות קשב וריכוז יכול להתבונן כל יום מחדש בילד שלי מעבר להגדרה המאבחנת אותו כבעל הפרעות קשב וריכוז?’

חוברת זו מרחיבה את הידע שלכם על מהי הפרעת הקשב ואיך היא באה לידי ביטוי בתחומי החיים ועל רצף הגילים, מהם תהליכי האבחון, מהן דרכי הטיפול, מה מקומם של ההורים כרשת תמיכה וביטחון, איזה ארגז כלים ניתן לפתח ומהו הקשר המיטבי עם בית הספר. המחקר המצטבר בשנים האחרונות
מחזק את הדעה בדבר התרומה הייחודית של מעורבות ההורים והשפעתה על הישגים לימודיים, על הסתגלות חברתית, על העלאת הדימוי העצמי ועל תפקוד התלמידים בבית הספר. חוברת זו מנסה לענות על השאלה איך מחזקים את אמונתם של הילדים בכוח שלהם להתמודד ואיך מוציאים את  מקורות הכוח הזה לאור.

2013 © כל הזכויות שמורות לורד ואמיר יהב - מרכז לימודי יהבים