השלמת 12 שנות לימוד, תכנית אקסטרנית אישית | מרכז יהביםיהבים

ישנן מספר דרכים לקבל תעודת 12 שנות לימוד, אחת מהן היא על ידי צבירה של 10 יחידות לימוד של בחינות בגרות.

 

הצבירה לא צריכה להיות באותו מקצוע – מספיק לצבור יחידות כלשהן.

אנחנו יכולים לסייע לכם לקבל אישור ל-12 שנות לימוד במהלך שנת לימודים אחת, בצורה נוחה , ובתוצאות מצוינות. במידה ויהיה רצון להמשיך לבגרות מלאה – אפשר יהיה לעשות זאת תוך שנה נוספת.

 

לחצו כאן כדי לראות את המסמך של משרד החינוך. (בדקו את סעיף 2.6)

Graduation diploma scroll

השלמת 12 שנות לימוד במרכז יהבים

מעבר להשקעה בנושא הלימודי והנסיון שלנו עם עשרות תלמידים במהלך השנים, אנו מקפידים לטפח את נושא המוטיבציה אצל כל תלמיד ותלמיד. 

קיים קשר הדוק בין ההערכה העצמית של התלמיד והיכולת לבטא את עצמו לבין המוטיבציה ללמוד ולהתפתח במקום בו הוא נעצר. 

תלמידים בוחרים ללמוד במרכז לימודי יהבים במקום בתיכון אינטרני – כן, בוחרים – מסיבות שונות. ביניהן:

 

עומס רב מדי של שעות לימוד ומטלות לימודיות בלתי פוסקות – שיעורי בית, מבחנים.

 

מבחנים – ברמה שפוגעת באיכות החיים של התלמידים, מכניסה אותם ללחץ ולעתים גם להימנעות.

 

רצון להיבחן באקסטרני כך שרק ציון המבחן ייחשב בסופו של דבר לציון הסופי, מבלי להחשיב ציון שנתי בשקלול הסופי.

 

יכולת לבחור בתכנית אישית – סדר המבחנים, מספר המבחנים בכל סמסטר, רמת הלימוד

במקצועות השונים – מתוך הבנת המטלה הכוללת של הבגרויות, ואחריות על הבחירה. כך,

למשל, אפשר לקבל החלטה שבשנה הראשונה לומדים למתמטיקה, לאנגלית ולמקצוע

מורחב של 5 יחידות לימוד ואת מקצועות החובה מסיימים בשנה השנייה, או להיפך.

 

 יכולת לפתח תחומי עניין חשובים נוספים בחיים – קריירה בספורט, השתתפות בנבחרות

שונות בגיל תיכון, רצון לעבוד ולהיות עצמאיים מבחינה כלכלית או החלטה לפתח תחביב

ברצינות במקביל להשלמת החובות לבגרות מלאה.

 

ההערכה העצמית משפיעה על המוטיבציה

 

מה שאני חושב על עצמי, מה שאני יודעת על ההישגים הקודמים שלי ועל הכישורים הבינאישיים –החברתיים שלי, ישפיע על המוטיבציה שלי ללמוד.
אם אני אהיה במקום שמטפח את האישיות שלי, שם דגש על הכישורים החברתיים שלי, סביר להניח שאצליח לקבל גם מוטיבציה ללמוד. למידה בקבוצות קטנות למשל, נותנת סביבה חברתית מבוקרת יותר, שבה האינטראקציות החברתיות מוגנות ונעימות יותר מאשר בקבוצות גדולות. קשר אישי חם בין מורה לתלמיד יקדם את התפיסה החיובית של התלמיד לגבי עצמו ולגבי היכולת שלו להצליח וע"י כך יגביר את המוטיבציה שלו.
גורם נוסף שמשפיע באופן ישיר ומשמעותי הוא גורם ההצלחה-ככל שאצליח יותר-כך תגדל המוטיבציה שלי להמשיך.

 

שינוי גודל פונט
2013 © כל הזכויות שמורות לורד ואמיר יהב - מרכז לימודי יהבים